چگونه پارکت های چوبی را درخشان و تمیز کنیم؟ | سری اول
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh

نصب کف های چوب سخت جدید یا یافتن آنها در یک خانه قدیمی جایزه ارزش یک خانه است. آنها با دوام ، با ارزش در زمان فروش مجدد ، و می توانند تقریبا هر سبک تزئین را تقویت کنند. گرچه ممکن است چند تزئین کننده عاشق یک روکش مات باشند ، اما بیشتر دارندگان کف چوب سخت از روکش هایی که بدرخشند خوششان می آید. این ترفند حفظ درخشش پس از سالها فرسودگی طبیعی زندگی است. عادت های تمیز کردن شما بخشی از بی روح بودن کف چوب شما است.


کف شما چه نوع پایان دارد؟
یکی از کلیدی ترین اطلاعات برای درخشان نگه داشتن کف چوب های سخت ، دانستن این است که چه نوع پوشش روی چوب اعمال شده است. آیا چوب سخت یا جامد مهندسی شده شما با لایه پلی اورتان یا پلی اكریلیك اورتان مهر و موم شده است ، یا اینكه با واك خمیر به پایان رسیده است؟ اگر نمی دانید ، در اینجا یک تست برای کمک به شما در انجام بهترین انتخاب تمیز کردن وجود دارد:


در نقطه ای با تردد پا پا ، قطره ای آب روی زمین قرار دهید. اگر آب به سرعت جذب شود یا باعث لکه بینی در انتهای آن شود ، این نشان می دهد که چوب سخت مهر و موم نشده است و هرگز نباید با آب تمیز شود. اما اگر مهره آب بدون جذب شدن فقط روی سطح قرار بگیرد ، به این معنی است که چوب سخت مهر و موم شده است.
برای آزمایش خاتمه موم خمیری ، مقداری پشم استیل خوب بگیرید و آن را به آرامی روی زمین در گوشه ای بمالید. اگر کف موم شده باشد ، یک فیلم خاکستری و مومی روی پشم استیل باقی می ماند.

7 دلیل کف چوبی کسل کننده به نظر می رسد
اکنون که فهمیدید کف پوش های چوب سخت شما از چه روشی استفاده می کند ، هفت مسئله مشترک وجود دارد که باعث کسل شدن آنها می شود.


شما فقط خاک را دوباره توزیع می کنید: استفاده از پاک کننده کثیف یا فراموش کردن جارو کردن ، پاک کردن گرد و غبار یا جاروبرقی کف قبل از تمیز کردن ، توزیع مجدد خاک را به سادگی انجام می دهد. تصور کنید که همه شن ، گرد و غبار و خاک در محلول تمیز کننده گیر افتاده و به راحتی روی سطح کف می مانند.
نظافتچی بیشتر از فایده آسیب می رساند: بسیاری از واکس های مایع پایه اکریلیک که نوید می دهند کف چوب شما را درخشان می کند ، در واقع باعث بدتر نشان دادن کف می شوند. وقتی روی سطح پلی اورتان یا موم خمیری اعمال می شود ، می تواند به صورت تکه ای به نظر برسد یا شیری شود. می توانید از ارواح معدنی و چربی آرنج به طور همزمان یک ناحیه کوچک استفاده کنید تا ظاهر شیری موم های اکریلیک را از بین ببرد. برای بازگرداندن کامل درخشش ، باید کف ها را بتراشید و دوباره آب بندی کنید. مواد شیمیایی سخت مانند سفید کننده کلر ، آمونیاک ، سرکه رقیق نشده یا روغن کاج می توانند به کف پوش آسیب برسانند. برچسب ها را بخوانید و یک کالای تجاری را انتخاب کنید که برای کف های چوبی مهر و موم شده باشد و از دستورالعمل های سازنده و متخصص در مورد براق نگه داشتن کف چوب پیروی کنید.
استفاده بیش از حد از محصول: حتی اگر همه کارها را به درستی انجام دهید ، استفاده بیش از حد از مواد تمیز کننده یا آب باعث بدتر شدن کف می شود. بیشتر همیشه بهتر نیست.
کار را نیمه کاره رها کنید: پس از پاک کردن موم یا واکس زدن کف چوب سخت ، کار باید با یک پارچه خوب به پایان برسد تا از رگه زدن جلوگیری کند. به راحتی از یک موپینگ خشک میکروفایبر استفاده کنید تا سطح آن خوب شود و کف براق آن تضمین شود.
خراش ها از کنترل خارج می شوند: اگر حیوانات خانگی با ناخن های پا دست ادوارد قیچی دارید ، فراموش نکنید که درهای ورودی تمیز را داخل و خارج از قسمت های ورودی قرار دهید ، یا اغلب در خانه چوب کوتاه بپوشید ، شما دچار خراش می شوید. خراش ها و خراش ها با کف بی روح برابر است. کمی پیشگیری را تمرین کنید.
تجمع مومی: اگر کف ها با پوشش پلی اورتان مهر و موم نشده و برای ایجاد درخشش به موم خمیر کارناوبا متکی هستند ، موم می تواند جمع شود و کسل کننده به نظر برسد. در صورت قرار دادن موم خمیر بر روی درزگیر پلی اورتان ، درخشش کاملاً از بین خواهد رفت. حتی اگر فقط یک یا دو بار در سال از موم به طور مناسب استفاده کنید ، در نهایت در مناطق کم رفت و آمد جمع می شود و کسل کننده می شود. موم خمیری را می توان با استفاده از ارواح معدنی یا برش دهنده موم تجاری دیگر از بین برد.
کف احتیاج به اصلاح دارد: اگر کف دارای ترافیک پا باشد ، برای کفپوش های سخت سخت برای همیشه دوام نخواهد داشت. کف های سخت چوب جامد را می توان بارها دوباره اصلاح و آب بندی کرد. حتی چوب سخت مهندسی شده ، که دارای روکش نازک تری به عنوان لایه بالایی است ، قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشد ، می تواند چند بار دوباره اصلاح و دوباره آب بندی شود.





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 آبان 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: